بررسی زومیت: لپ تاپ 15.6 اینچ اسوس سری K53SV / A53S
بــــــــــ روز
با ما بــــــ روز باشید ، نرم افزار،سخت افزار،شـبکه،فناوری اطـلاعات،اینترنــت

 
تاريخ : جمعه 25 فروردين 1391برچسب:,

   

   بررسی زومیت: لپ تاپ 15.6 اینچ اسوس سری K53SV / A53Sلپ تاپ اسوس K53SV / A53S

لپ تاپ اسوس K53SV / A53Swww.asus.com
 

از آنجایی که از نظر بسیاری از مشتریان ایرانی هنوز بزرگی سایز نمایشگر لپ تاپ اهمیت بیشتری نسبت به وزن آن دارد، نوت بوک های 15 اینچی بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. دراین مقاله به بررسی یکی از لپ تاپ های بسیار قدرتمند اسوس می پردازیم که قیمت مناسبی نیز دارد. لپ تاپ K53SV که در ایران با نام A53S نیز شناخته می شود یک نوت بوک 15.6 اینچی با پردازنده Core i7 و کارت گرافیک بسیار قدرتمند است که در ادامه بررسی اختصاصی زومیت برروی این لپ تاپ را مشاهده می کنید.

 

آگهی تبلیغاتی
 
 

نگاه اول:

بسته بندی این لپ تاپ مانند بسیاری از نوت بوک های موجود در بازار ساده و به سبک کلاسیک است. برچسب گارانتی یک ساله مادیران نیز برروی جعبه چسبانده شده است. زمانی که جعبه را باز می کنید با نوت بوک عظیم الجثه که طراحی خاص و جذاب اسوس را دارد، مواجه می شوید. رنگ لپ تاپ آلومینیمی با طرح راه راه است. در قسمت بالای جعبه نیز یک باکس جداگانه برای کابل ها و آداپتور در نظر گرفته شده است. وقتی درب باکس بالایی را باز کردیم از دیدن آداپتور به این بزرگی جدا شگفت زده شدیم. اکثر تولید کنندگان لپ تاپ، آداپتور و شارژر باتری را تا جای ممکن کوچک و سبک کرده اند اما به نظر می رسد اسوس هنوز قدمی در این رابطه برنداشته است.

 

 

در داخل جعبه لپ تاپ Asus K53SV / A53S:

  • لپ تاپ 15.6 اینچ
  • کابل برق + آداپتور غول پیکر
  • ماوس باسیم
  • دفترچه راهنما
  • برگه گارانتی مادیران
  • DVD درایور نرم افزاری

نوت بوک K53SV طراحی جالب و جذابی دارد و الگوی استفاده شده برروی بدنه بیرونی آن زیبا به نظر می رسد. رنگ آلومینیومی - قهوه ای بدنه نیز دوست داشتنی است. اما در همان نگاه اول متوجه ضخامت زیاد و وزن سنگین لپ تاپ می شوید. هر چند این لپ تاپ از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند است اما در مقایسه با برخی از لپ تاپ های هم رده خود مانند سری 7 سامسونگ و یا Macbook Pro اپل سنگین تر و ضخیم تر است. البته K53SV اگرچه از نظر سخت افزاری قدرت مشابه سری 7 سامسونگ را دارد اما قیمت آن بسیار ارزان تر است. Asus K53SV حدود 2.6 کیلوگرم وزن و 3.5 سانتی متر ضخامت دارد که در مقایسه با لپ تاپ های Macbook Pro و سری 7 سامسونگ سنگین تر و ضخیم تر است اما نسبت به نوت بوک های 15 اینچ HP سری Envy کمی سبک تر اما ضخیم تر است.

لپ تاپ ابعاد (CM) ضخامت (CM) وزن (KG)
Asus K53SV 37.8 در 25.3 3.5 2.60
Samsung Series 7 36.32 در 23.87 2.38 2.29
Apple MacBook Pro - 15-inch 36.57 در 24.89 2.41 2.54
HP Envy 15 - 2011 37.84 در 24.34  2.79 2.85

کیفیت ساخت بدنه لپ تاپ و رنگ و طراحی آن قابل قبول است. طراحی آلومینومی بدنه باعث بالا رفتن مقاومت لپ تاپ در مقابل خش و ضربه شده است. به دلیل استفاده از آلومینوم در ساخت بدنه لپ تاپ، اثر انگشت کمتر برروی آن مشخص می شود. قسمتی که در هنگام تایپ کردن، دست برروی آن قرار می گیرد نیز از نوعی از پلاستیک ساخته شده که تقریبا اثر انگشت برروی آن قابل مشاهده نیست. K53SV مجهز به فناوری IceCool اسوس است که در آن محل قرار گرفتن دست ها خنگ نگه داشته می شوند. اکثر نوت بوک های فعلی بازار زمانی که از پردازنده اصلی کارهای سنگین محاسباتی کشیده می شود گرم شده و گرما را به قسمت قرار گرفتن دست ها نیز منتقل می کنند این امر باعث انتقال گرما به کف دست و عرق کردن دستان می شود. اما فناوری IceCool با تقسیم صحیح گرما و انتقال آن به خارج کیس مانع از گرم شدن سطح قرار گرفتن دست می شود.

 

ارسال توسط علی اکبر عبــادی


بامابـــ روز باشید

طراحی سایت